איך בוחרים נגרר?

נגרר לרכב הפך כיום לפתרון יעיל ונוח להגדלת שטח האחסון. במידה ויש לכם רכב פרטי ואתם מעוניינים להוביל ציוד רב, השימוש בנגרר יכול לחסוך לכם זמן רב ועבודה קשה בניסיון לדחוס את הציוד בבגאז' הרכב שלכם. הסיבות לקניית נגרר הן מגוונות ביותר ונעות בין הרצון להעמיס ציוד רב, שמירה על הציוד נעול בנגרר סגור או העברת כלי רכב או בעלי חיים ממקום למקום. לא משנה מהי הסיבה שלכם לקניית נגרר, כדאי שתדעו איך לעשות זאת נכון. במאמר זה נשתדל לענות לכם על השאלה הנשאלת ביותר שהיא "איך בוחרים נגרר?"

בחירת נגרר

כיום ישנן חברות רבות המוכרות נגררים, ולכן לצרכנים קשה מאוד לדעת מי מהחברות מוכרות נגררים איכותיים ומי מהחברות מוכרות נגררים אשר יחזיקו מעמד לתקופה קצרה. על מנת לחסוך לעצמם כאבי ראש ובלבולים מיותרים, לקוחות רבים בוחרים נגרר על פי המחיר שלו. טעות זו היא טעות קלאסית שעלולה לעלות להם ביוקר.
כדי שתדעו כיצד לבחור נגרר בצורה נכונה, אספנו בשבילכם את כל הפרמטרים שכדאי לקחת בחשבון על מנת שתוכלו לזכות בנגרר איכותי וליהנות ממנו לאורך זמן רב.
• משקל – כשבוחרים נגרר, מומלץ לבחור בנגרר בעל משקל נמוך. זאת על מנת שהרכב שלכם יוכל לסחוב אותו בקלות. בנוסף, עליכם לדעת מהו המשקל אותו אתם הולכים לסחוב באמצעות הנגרר, ולהתאים את משקל זה לסוג הנגרר.

• צירי הנגרר – יש חשיבות גדולה שצירי הנגרר יעמדו בעומס המשקל של הנגרר. יש לשים לב שהמספר המציין את המשקל אותו הנגרר יכול לשאת יהיה טבוע על צירי הנגרר.

• נגרר מאוזן – כשאתם בוחרים נגרר, חשוב מאוד לוודא שהנגרר אותו אתם רוכשים הוא אכן מאוזן. זאת על מנת שהנגרר לא ייטה הצידה במהלך הנסיעה. בנוסף, אם אתם רוכשים נגרר בעל ארבעה גלגלים, יש לוודא שכף הרתמה שלו איננה נוגעת בקרקע כאשר הוא ריק.

• גלוון – חשוב לוודא שכל חלקי המתכת הנמצאים בנגרר יהיו חלקים שעברו גלוון. הגלוון מספק לחלקים אלה חוזק ועמידות והופך אותם לאיכותיים לאורך זמן.

• גלגלים – צמיגי הנגרר הם חלק בלתי נפרד מהנגרר עצמו. הצמיגים מוכרחים להיות איכותיים וחייבים להיות מותאמים למשקל הנגרר. גלגלים חזקים ואיכותיים יוכלו לשאת את הנגרר לאורך זמן ויורידו את הסיכוי לתקלה בנגרר.

• צורה וגימור – כשבוחרים נגרר, יש צורך לשים לב גם למראה החיצוני שלו. גימורים איכותיים וצורה תקינה יגידו הרבה על איכות הנגרר ועמידותו.

כיצד לתחזק את הנגרר לאחר הקנייה

לאחר שתרכשו נגרר, מומלץ מאוד לתחזק אותו על מנת לשמור עליו ולתת לו את האפשרות לשמש אתכם לזמן רב.
– את הרתמה של הנגרר יש לשמן כל כמה זמן בהתאם להוראות היצרן.
– לפני נסיעות כדאי מאוד לבדוק שמערכת החשמל עובדת כראוי ושהיא תקינה.
– חשוב לבדוק ששרשראות הבטיחות מחוברות לוו הגרירה כמו שצריך.
– יש לבדוק את הצמיגים ולוודא שהם מלאים באוויר ובלי תקר.
– יש להעמיס את הציוד בצורה בה הנגרר יישאר מאוזן.
– יש לנסוע בזהירות במשך כל זמן הנסיעה.

כיצד לבחור וו גרירה

אם ברכב הפרטי שלכם אין וו גרירה, תמיד תוכלו להתקין בו אחד חדש. זאת כמובן במידה והוראות היצרן של הרכב מאפשרות זאת. כדי שתהיו בטוחים שהנגרר שלכם רתום לרכב בצורה בטיחותית, חשוב לבחור וו גרירה שיהיה איכותי גם הוא. וו הגרירה מוכרח להיות מתאים בצורה מלאה גם לרכב וגם לנגרר.
כשבחורים ומתקינים וו גרירה, אלה הם הפרמטרים שכדאי לקחת בחשבון:
• וו הגרירה מוכרח להיות כזה שקיבל אישור ממכון התקנים.
• חיבור וו הגרירה צריך להתבצע אך ורק למיקום המדויק שהוגדר ע"י יצרן הרכב. חיבור וו הגרירה למקום שונה עלול לגרום נזק רב לרכב.
• התקנת וו הגרירה צריכה להתבצע אך ורק על ידי יצרן שקיבל הרשאה לביצוע התקנה זו ממשרד התחבורה. יצרן מורשה יכול לייצר ווי גרירה ולהתקינם בצורה חוקית ברכב שלכם.
• חל איסור על התקנת וו גרירה שמסתיר את לוחית הרישוי. התקנת וו גרירה שמסתיר את לוחית הרישוי של הרכב היא עבירה על החוק.
• יש צורך לקשר בין מחשב הרכב לבין ההתקן החדש, זאת על מנת שהמחשב יזהה את הנגרר ויוכל לשנות בהתאם את אופן בלימתו. קישור המחשב להתקן חשוב גם לצורך התאמת מערכת בקרת השליטה ומערכת החנייה ברכב.
כדי להבטיח התקנה נכונה של וו גרירה ברכב, ישנם מספר תנאים טכניים שחייבים להתקיים:
– השקע החשמלי חייב להיות בעל 13 פינים.
– הקוטר של כדור הריתום חייב להיות 50 מ"מ.
– המרחק בין מרכזו של הכדור לבין הטמבון צריך להיות לפחות 65 מ"מ.
– המרחק מבסיס הכדור לבין הקרקע צריך לנוע בין 400 מ"מ ל-470 מ"מ.
– המרחק שמעל הכדור צריך להיות לפחות 140 מ"מ.
את וו הגרירה מומלץ לתחזק באמצעות שימון כדור הריתום בגריז אחת לתקופה, ביצוע חיזוק לכל הברגים לאחר כל 1000 ק"מ ובדיקה שותפת של שקע החשמל בתחילת כל נסיעה.

לבחור נכון

עכשיו אחרי שלמדתם מהם הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת נגרר או וו גרירה, אנו בטוחים שתדעו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם. זכרו לתחזק את הנגרר שלכם ולנקות אותו מפעם לפעם כדי למנוע שחיקה וכדי לשמור עליו בצורה טובה לאורך זמן רב.
במידה ותרצו לקבל מידע נוסף אודות נגררים או ווי גרירה, אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לספק לכם תשובות לכל השאלות. אנו מתקינים ומייצרים ווי גרירה לכל סוגי הרכבים ונשמח להתאים לכם וו גרירה בהתאמה אישית. בזכות המגוון הרחב של הנגררים שלנו ובזכות השירות האדיב והמקצועי, נוכל למצוא את הנגרר האולטימטיבי בשבילכם ולדאוג שתצאו מאתנו שבעי רצון.

אהבתם? שתפו!

מאמרים נוספים