כיצד בוחרים את הנגרר המתאים לנו?

נגררים כבר מזמן הפכו לדבר שבשגרה. כל מי שצריך לשנע סחורה, להוביל ציוד, או כל דבר אחר שמצריך יותר מקום מתא המטען של הרכב שלנו ורוצה לעשות זאת באופן עצמאי בלי צורך באנשי הובלה, צריך נגרר שיתחבר לרכב שלו. אז כיצד בוחרים את הנגרר המתאים לנו?

מה הצורך שלכם?

האם אתם רוצים להוביל ציוד קמפינג? האם אתם מעוניינים להוביל חיות? או שאתם מעוניינים להוביל סירה? כל אחד מהצרכים האלה יוביל אתכם לנגרר אחר שיתאים לכם יותר. לכן, אחד השיקולים החשובים ביותר לבחירת הנגרר המתאים לנו הוא מה הצורך שלנו, לשם מה הנגרר דרוש לנו. קחו בחשבון שיש סוגי נגררים שונים למטרות שונות, ולכן חשוב מאוד לדעת מה המטרה שלכם. אם אתם מעוניינים להרכיב על הנגרר פריטים גבוהים, או פריטים ארוכים עליכם לבחור בנגרר שמאפשר זאת מבחינת מבנה, רוחב ואורך. לדוגמא, קיימים נגררים בעלי עמודי תמיכה מיוחדים. עמודי תמיכה אלה מאפשרים קשירה של פריטים גבוהים או ארוכים. אם אתם מעוניינים להעביר על הנגרר ציוד כבד כמו אופנועים, טרקטורונים, סירות, אופנועי ים ועוד, עליכם לבחור בנגרר המתאים למשקל כבד. לדוגמא, בחירה של נגרר בעל סרן כפול שהוא עמיד יותר מאשר סרן אחד בלבד, תהיה בחירה מתאימה יותר לנשיאת משקלים כבדים. לכן, הדבר הראשון שעליכם לדעת לפני בחירת הנגרר הוא מה הצורך שלכם ומה מטרת הנגרר.

כושר הגרירה

הנגררים השונים הם בעלי כושר גרירה שונה, ומגיעים במשקלים שונים ובמידות שונות.

  • משקל- משקל הנגרר משתנה בדרך כלל בהתאם למשקל הסחיבה המיועד. חשוב להבין, כי קיימות בחוק הגבלות על המשקל שרשאי רכב פרטי לשאת. לדוגמא, לרכבים פרטיים שמשקלם נע בין 1,000 ק"ג לבין 1,500 ק"ג אסור לגרור נגרר שמשקלו עובר את רף ה-500 ק"ג. לכן, לפני שאתם בוחרים נגרר, וודאו את משקלו והאם אתם רשאים לגרור אותו על פי חוק. במידה ואתם מעוניינים לגרור משקלים כבדים, יש צורך ברכב מתאים לכך.
  • רוחב- גם לרוחב הנגרר יש הגבלות על פי חוק. לרכבים פרטיים אסור לגרור נגררים אם רוחבם חורג מרוחב הרכב. לכן, וודאו כי רוחב הנגרר אינו חורג מרוחב הרכב שלכם.

מה סוג הרכב שלכם?

האם יש לכם רכב פרטי או רכב משא? מה משקל הרכב שלכם ומה רוחבו? מה משקל הרכב שלכם? מה אורכו? מה רוחבו? האם הוא נמוך או גבוה? כל אלה ישפיעו על הבחירה של הנגרר שכן הוא צריך להתאים לסוג הרכב שלכם. חשוב מאוד לבחור בנגרר שמתאים לרכב שלכם.

רכבים פרטיים

לרכבים פרטיים שמשקלם עולה על 1,000 ק"ג מותר לגרור נגררים שאינם עוברים את רף ה-500 ק"ג ושרוחבם אינו חורג מרוחב הרכב. קיימים נגררים מיוחדים המתאימים לרכבים פרטיים גדולים יותר. לדוגמא, נגרר של סירה מתאים לרכב פרטי השוקל יותר מ1,550 ק"ג.

רכבי משא

אצל רכבי משא הסיפור מעט שונה. כאשר מדובר בנגררים חסרי בלמים, יש לוודא כי משקל הנגרר לא עולה על משקלו הכולל של הרכב הגורר חלקי 3.066. לעומת זאת בנגררים בעלי בלמים, יש לוודא כי משקל הנגרר לא עולה על משקלו הכולל של הרכב הגורר חלקי 1.93.

בנוגע לרוחב הנגרר, ברכבי משא לרוחב הנגרר מותר לחרוג מעט מרוחב הרכב, אך יש לוודא כי רוחב הנגרר אינו חורג מעשרים ס"מ מכל צד של הרכב.

נגרר פתוח או נגרר סגור?

להחלטה האם לבחור בנגרר פתוח או בנגרר סגור יש שיקולים שונים, שכן כל סוג נגרר כזה מתאים למוצרים אחרים. במידה ואתם מתכננים להעביר מוצרים שבירים, מוצרים הרגישים לטמפרטורה, מוצרים רגישים לרטיבות, חיות, כדאי לכם לבחור בעגלה נגררת סגורה. במידה ואתם מובילים ציוד שהשמש או הלחות אינן מזיקות לו, תוכלו להסתפק בנגרר פתוח. יש לקחת בחשבון כי נגרר סגור בדרך כלל עולה יותר מנגרר פתוח.

האם יש צורך בנגרר בהתאמה אישית?

כפי שהבנו עד עתה, לבחירת הנגרר יש שיקולים שונים בהתאם לצורך שלכם, לחוקים והתקנות השונים, לסוג הרכב שלכם ועוד. לכן, יש לקחת בחשבון כי לא תמיד הנגררים הסטנדרטיים יתאימו לכל מטרה ולכל רכב. לעתים, על מנת להתאים את הנגרר בצורה הטובה ביותר יהיה צורך בנגרר בהתאמה אישית. נגרר בהתאמה אישית מותאם על פי מאפיינים שונים כמו משקל, מטרת הנגרר, סוג הרכב הגורר ועוד.

לסיכום

על מנת לבחור את הנגרר המתאים ביותר עבורכם יש לקחת בחשבון מגוון רחב של פרמטרים שונים המשפיעים על הבחירה. בין הפרמטרים החשובים ביותר יש לקחת את ייעודו של הנגרר, את המשקל שלו ואת התאמתו לרכב הגורר. במידה ואתם עדיין לא בטוחים כיצד לבחור את הנגרר המתאים לכם ביותר אתם תמיד יכולים להתייעץ עם אנשי מקצוע. אנחנו בנגררי אשקלון מציעים מגוון רחב של נגררים שונים לכל מטרה. על מנת לבחור בנגרר המתאים לכם ביותר, תוכלו להתייעץ איתנו ולקבל הכוונה מקצועית. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים, לשירות מעולה ולמחירים נוחים.

אהבתם? שתפו!

מאמרים נוספים