טיפים לנסיעה עם עגלה נגררת

נהיגה עם עגלה נגררת יכולה להיות מורכבת מאוד במיוחד למי שלא רגיל לכך. לא תמיד מצליחים לחשב את המרחק הנכון עם העגלה הנגררת, קשה לתמרן ולנסוע ברוורס בקלות. לשם כך, ריכזנו לכם מספר טיפים לנסיעה עם עגלה נגררת.

בחירת הנגרר

קודם כל חשוב מאוד לבחור את הנגרר המתאים לכם ביותר. אם יש ברשותכם רכב פרטי וקל אתם צריכים לבחור נגרר בהתאם לכך. על מנת לבחור בנגרר המתאים לכם ביותר עליכם קודם כל לחשוב מה הצורך שלכם מהנגרר, כלומר לשם מה הוא דרוש- האם אתם מעוניינים להוביל חיות או ציוד עבודה? מה המשקל של ההובלה שלכם? האם אתם מובילים משקל כבד כמו אופנוע ים או דברים קלים יותר? האם אתם מובילים פריטים גבוהים וארוכים? האם אתם צריכים נגרר פתוח או נגרר סגור? בדקו כי אתם עונים על כלל השאלות האלה לפני בחירת הנגרר. וודאו כי רוחב הנגרר מתאים לרוחב הרכב שלכם, וכך גם משקל הנגרר ומשקל המשא. בחירת הנגרר יכולה להשפיע משמעותית על הצורה בה תנהגו. שכן, בחירת נגרר לא מתאים לנשיאת משקל כבד או נגרר לא מתאים לרכב הגורר אותו יכולה להשפיע רבות על הנהיגה. שימו לב שבבחירת הנגרר אתם שומרים על כלל החוקים והתקנות של נגררים ועגלות.

ביצוע פניות עם עגלה נגררת-מה צריך לדעת?

כאשר רוצים לבצע פניות עם עגלה נגררת חשוב מאוד לעשות זאת בזהירות רבה. ככל שהפניה חדה יותר כך היא צריכה להתבצע ביותר זהירות. על מנת לבצע פניה עם עגלה נגררת כמו שצריך ולא לגרום לסכנות לכם או לנוסעי הדרך בכביש, בצעו את הפניה במהירות איטית יותר מאשר המהירות בה אתם מבצעים פניה ללא עגלה נגררה.

נהיגה ברוורס

נהיגה ברוורס עם עגלה נגררת יכולה להיות דבר טריקי, במיוחד כאשר לא מיומנים בנהיגה עם עגלה נגררת ולא רגילים אליה. הסיבה לכך היא שלא תמיד מצליחים לחשב את אורך העגלה הנגררת ולא מרגישים ביטחון בנסיעה אחורה איתה. לכן, כאשר אתם נוהגים ברוורס, חשוב מאוד לנסוע במהירות איטית במיוחד. הדבר המומלץ הוא לנסוע בקצב נסיעה איטי יותר מקצב הליכה. חשוב מאוד, להתקין עמודי סימון על הנגרר שיסייעו לכם לראות את פינות הנגרר, במידה ופינות הנגרר אינן  נראות לכם  בבירור במבט לאחור.

האם מזג אויר יכול להשפיע על עגלה נגררת?

נהיגה במזג אוויר בעייתי היא דבר מורכב גם כשאנו נוהגים ברכב פרטי ללא עגלה נגררת. תנאי מזג האוויר הקשים ביניהם גשם, ברד, שלג, ערפל או רוחות חזקות מצריך מיומנות רבה של הנהג במיוחד כאשר מדובר על נהיגה עם עגלה נגררת. חשוב מאוד לנהוג בזהירות ולא להסיט את העיניים מהכביש אפילו לרגע אחד. כאשר נוהגים במזג אוויר סוער עם עגלה נגררת יש לנהוג במהירות איטית יותר מהמהירות הקבועה בחוק. שימו לב שבמקרה של מזג אוויר קיצוני, לעתים מומלץ לוותר על הנסיעה.

קחו בחשבון, כי הגשם הראשון, או גשם שיורד לאחר שלג גורמים לכביש להיות חלק במיוחד. לכן, בימים כאלה חשוב מאוד לשמור מרחק רב מהרכב שמלפנים בגלל סכנת החלקה.

נהיגה בעליה או בירידה

נהיגה בעליה או בירידה יכולה להיות אחד הדברים המסובכים ביותר עם עגלה נגררת והיא מצריכה תשומת לב מיוחדת. בעליה הנהיגה יכולה להיות קשה אף יותר מאשר בירידה. בשתי האופציות חשוב מאוד לשמור מרחק מרכבים אחרים. בזינוק בעליה חשוב מאוד לוודא שהעגלה הנגררת לא יכולה לפגוע ברכבים סמוכים.

דרכים לא נוחות

לא כל הדרכים יהיו כבישים מסודרים ודרכים סלולות. תוכלו להיתקל בדרכי כורכר, שבילי עפר או אבנים ועוד דרכים מאתגרות. במידה ואתם יודעים שהמסלול שלכם מצריך נהיגה בדרכים לא נוחות לנהיגה כדאי לבצע נהיגת מבחן קצרה בשטח כאשר יש על הנגרר משקל כבד. הסיבה לכך היא שמומלץ לבדוק את תפקודה של העגלה הנגררת בדרך לא סלולה עם משקל כבד ולוודא שהיא עומדת בכך. לעתים נהיגה בדרכים לא נוחות לא יתאפשרו עם משקל כבד, לכן בשביל לא להיתקע באמצע הדרך, מומלץ לוודא את תפקוד העגלה שלכם לפני.

חניה

אז אחרי שקיבלנו טיפים לנסיעה עם נגרר הגענו למקום היעד שלנו והבנו שאין לנו מושג איך להחנות עם העגלה הנגררת. קודם כל הטיפ החשוב ביותר בנוגע לחניה עם עגלה נגררת הוא לחפש חניית עפר או חניון שיש בו מקום להחנות את העגלה. מומלץ לא להסתבך בחניות צרות עם מעט מקום בין שני רכבים. כמו כן, מומלץ מאוד להימנע מלטפס על מדרכות עם העגלה הנגררת. לא תמיד תמצאו חניון עפר או חניון רחב, לכן וודאו מראש לכן אתם נוסעים ומה אופציות החניה העומדות לרשותכם באותו מקום.

שימו לב

בסופו של דבר נהיגה עם עגלה נגררת היא מסובכת ומצריכה מיומנות רבה. הקשיבו לתנאי הדרך ונהגו בזהירות רבה. היו סבלניים ונעימים והשתדלו לא לנהוג במהירות ובחוסר סבלנות. אם תנאי מזג האוויר או תנאי השטח אינם מיטביים וודאו כי אתם שומרים על כללי נהיגה בטוחה.

אהבתם? שתפו!

מאמרים נוספים